Bli medarbetarnas och kundernas förstaval!

En kväll fylld av inspiration om hur vi attraherar, engagerar och utvecklar medarbetare och nya talanger.

På försommaren startade Svenska Försäkringsföreningen en jakt efter årets unga talang i försäkringsbranschen och vi kan glädjas åt att det fanns så många i vår bransch! Nu har vår urvalskommitté gjort det svåra urvalet och hittat pristagaren med det lilla extra – vilket inte är det lättaste kan vi medge – vilken tur vi har med så många unga talanger!

Svenska Försäkringsföreningen kommer att avsluta året med att bjuda in till en inspirerande föreläsning, ha kvällsmingel med festkänsla, ta tempen på hur branschen rekryterar och inte minst presentera årets pristagare av Ung talang 2016!

Fika och registrering

17.45 – 18.00

Svenska Försäkringsföreningen välkomnar

Samt inledande interaktiva frågor

18.00 – 18.45

Individen har aldrig varit viktigare

Svante Randlert, Business & people advisor, Academic work

18.45 – 19.00

Paneldiskussion

HR-chefer från försäkringsbolag och tidigare unga talanger diskuterar hur vi attraherar vid rekrytering och vad som lockar de nya generationerna i arbetslivet.
Marie Ågren, HR–chef, Skandia
Anne-Marie Dangler, HR-chef, Dina Försäkring AB
Louise Bråkenhielm, Ledare Contact Center, If Skadeförsäkring AB - Ung talang 2011
Totte Pikanen, Chefaktuarie, Länsförsäkringar Sak - Ung talang 2012
Emilie Dawrin, Verksamhetsutvecklare, Handelsbanken Liv - Ung talang 2014

Se alla tidigare unga talanger här.

19.00 – 19.15

Prisutdelning av Svenska Försäkringsföreningens utmärkelse Ung talang 2016

Festligt mingel

Serveras förtäring och mousserande dryck

Om föreläsaren

”Att attrahera, engagera och utveckla rätt människor som kan skapa och utveckla relationer är inte bara den enskilt största konkurrensfaktorn framöver, utan även ett av de bästa sätten att uppnå önskad kvalité, effektivitet och lönsamhet.”

Svante är en av Sveriges mest anlitade konsulter inom kompetensförsörjning av den målgrupp som kommer bli avgörande att attrahera och rekrytera medarbetare. Han arbetar dagligen med att hjälpa arbetsgivare och föreläser kontinuerligt. Han är en av enbart fyra föreläsare bland över 1000 som genom tiderna lyckats få maxbetyget 5.0 av en hel publik hos Sveriges största chefsnätverk Close.

Passa på att boka in kvällen den 24 november för att fira med oss på Svenska Försäkringsföreningen!