Bli Personlig medlem

Medlemsförmåner personlig medlemskap

Gratis medlemsaktiviteter som t.ex. SFF Event och nätverksträffar

Varje år anordnar vi cirka tio SFF Event, med föredrag inom aktuella ämnen och nätverkande. Träffarna är gratis för personliga medlemmar.

Möjlighet att söka stipendiefinansierade internationella studieresor

En viktig uppgift för SFF är att stödja dig som vill studera försäkringsverksamheten utanför landets gränser. Tidigare resor har bland annat gått till Schweiz, England, Holland och USA.

Möjlighet att söka stipendier och forskningsbidrag

Medlemmar i SFF kan söka stipendier och forskningsbidrag. Det gäller såväl redan yrkesverksamma som forskare och studenter.

Du får SFF nyhetsbrev

I vårt nyhetsbrev är du först att få information om när kan du söka stipendier, anmäla dig till våra medlemsaktiviteter och inspirationsföreläsningar och mycket mer.

Du får Nordisk Försäkringstidskrifts (NFT) nyhetsbrev

NFT utkommer med fyra nr per år i samarbete med de övriga nordiska försäkringsföreningarna. NFT är en webbutgåva och skickas ut via e-post till dig som är personlig medlem.

Medlemsavgift

125 kr första året som ny medlem och för studenter
250 kr per år därefter

Medlemskapet löper per kalenderår enligt Svenska Försäkringsföreningens stadgar.

Hur du ansöker om personligt medlemskap

1. Om du redan har ett konto på vår hemsida loggar du in med dina uppgifter i det översta formuläret. Sidan uppdateras sedan och du kan scrolla ner för att redigera dina uppgifter och skicka iväg ansökan om personligt medlemskap.

2. Om du är ny som användare på vår hemsida har du inget konto och fyller i formuläret under "Ny användare". Du kommer då att registrera ett nytt konto genom att ange dina kontaktuppgifter och därefter även faktureringsuppgifter. När ditt konto är skapat får du ett mejl skickat till den angivna e-postadressen där du får instruktioner om hur du aktiverar kontot. Efter att kontot är aktiverat går du tillbaka till denna sida för att ansöka om personligt medlemskap.

Frågor

Om du har frågor angående personligt medlemskap, vänligen kontakta info@forsakringsforeningen.se.