Talang i försäkringsbranschen 2019

Svenska Försäkringsföreningen uppmärksammar inspiratörer och förebilder i försäkringsbranschen och branschen som en attraktiv och spännande arbetsgivare. Utmärkelsen Talang i försäkringsbranschen syftar till att uppmärksamma personer som kommit in i branschen relativt nyligen och bidragit till förändringar eller förbättringar i sina organisationer, och som har potential att fortsätta utvecklas och vara goda förebilder.

Hjälp oss att hitta förebilder som förtjänar att lyftas fram! Nominera er förebild, eller flera, senast den 1 oktober.

Nomineringsperioden för 2019 är stängd.

Vem är pristagaren?

Pristagaren har;

• arbetat några år i försäkringsbranschen. Kanske kommer personen från en annan bransch och har tagit med sig nya infallsvinklar.
  • gjort avtryck i sin organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten.
  • visat på innovation, nytänkande, eget driv och stort intresse inom sitt område. Genom detta har pristagaren också varit en inspirationskälla för andra, i den egna organisationen eller i branschen som helhet.
  • potential att fortsätta utvecklas och vara en god förebild i försäkringsbranschen.

Pristagaren kommer bland annat att få delta i Svenska Försäkringsföreningens styrelse som adjungerad ledamot under 2020.

Se alla tidigare pristagare här >>

Nominera er förebild

Vi vill att det ska vara enkelt att lyfta en förebild! Såhär gör du:

Du nominerar genom att skicka följande information till stefan.parsson@forsakringsforeningen.se senast den 1 oktober.

1. Vem du nominerar (namn, titel och bolag)
  2. Antal år i försäkringsbranschen
  3. Motiveringstext där du kort beskriver;
    • kandidatens bidrag till branschen eller organisationen, samt;
    • på vilket sätt kandidaten varit en inspiration eller förebild för andra
  4. Eventuell övrig information som kan vara av värde för nomineringen
  5. Kontaktuppgifter till kandidaten (e-post och telefonnummer)

6. Ange även kontaktuppgifter till dig som nominerar.

Urval

Juryn består av Svenska Försäkringsföreningens styrelse. Urval sker bland annat genom intervjuer. För närmare information om styrelsens sammansättning besök http://forsakringsforeningen.se/om-oss.

Vi ser fram emot era nomineringar!