Årets inspiratör i försäkringsbranschen

Svenska Försäkringsföreningen uppmärksammar inspiratörer och förebilder i försäkringsbranschen och branschen som en attraktiv och spännande arbetsgivare. Årets inspiratör i försäkringsbranschen tilldelas den person som med ett målinriktat arbete och extraordinärt engagemang under längre tid gjort avtryck i sin organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten. Pristagaren är också en inspiration för andra, i den egna organisationen och i branschen som helhet.

Hjälp oss att hitta förebilder som förtjänar att lyftas fram! Nominera er förebild, eller flera, senast den 1 oktober.

Nomineringsperioden för 2019 är stängd.

Vem är pristagaren?

Pristagaren har;

• gjort avtryck i sin organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten.
  • visat på innovation, nytänkande och eget driv.
  • har ett stort engagemang inom sitt försäkringsområde.
  • Genom detta har pristagaren också varit en inspiration för andra, i den egna organisationen och i branschen som helhet.

Pristagaren kommer bland annat att få delta i Svenska Försäkringsföreningens styrelse som adjungerad ledamot under 2020.

Nominera er förebild

Vi vill att det ska vara enkelt att lyfta en förebild! Såhär gör du:

Du nominerar genom att skicka följande information till stefan.parsson@forsakringsforeningen.se senast den 1 oktober.

1. Vem du nominerar (namn, titel och bolag)
  2. Antal år i försäkringsbranschen
  3. Motiveringstext där du kort beskriver;
    • kandidatens bidrag till branschen eller organisationen, samt;
    • på vilket sätt kandidaten varit en inspiration eller förebild för andra
  4. Eventuell övrig information som kan vara av värde för nomineringen
  5. Kontaktuppgifter till kandidaten (e-post och telefonnummer)

6. Ange även kontaktuppgifter till dig som nominerar.

Urval

Juryn består av Svenska Försäkringsföreningens styrelse. Urval sker bland annat genom intervjuer. För närmare information om styrelsens sammansättning besök http://forsakringsforeningen.se/om-oss.

Vi ser fram emot era nomineringar!