Nu söker vi årets förebilder i försäkringsbranschen - har ni en (eller flera) hos er?

Nominera till Nästa Generations Talang i försäkring 2022

Svenska Försäkringsföreningen uppmärksammar inspiratörer och förebilder i försäkringsbranschen genom att dela ut utmärkelser sedan 1965. Med utmärkelserna vill vi dessutom lyfta branschen en attraktiv och spännande arbetsgivare. Utmärkelsen Nästa Generations Talang i försäkring syftar till att uppmärksamma personer som kommit in i branschen relativt nyligen och bidragit till förändringar eller förbättringar i sina organisationer, och som har potential att fortsätta utvecklas och vara goda förebilder.

Har ni en (eller flera) förebilder hos er? Läs då mer om utmärkelsen och hur du nominerar nedan!

Vem är pristagaren?

• Pristagaren har arbetat några år i försäkringsbranschen och tillhör den "yngre generationens" medarbetare.
  • Pristagaren har, under sin tid hos er, bidragit till kreativa och mätbara förändringar och förbättringar i er verksamhet. Insatsen bör kunna beskrivas på ett konkret sätt i nomineringen.
  • Pristagaren visar på innovation, nytänkande, eget driv och stort intresse att utvecklas inom sitt område
  • Pristagaren har uppvisat potential att fortsätta utvecklas och vara en god förebild i försäkringsbranschen

Se tidigare pristagare här

I priset ingår

• Diplom
  • Delta i nätverket Next Generation Insurance Network Sweden (4 träffar)

Såhär nominerar du

Det ska vara enkelt att nominera en förebild. För att vi ska kunna göra ett urval behöver vi därför lite information från dig, som vem du nominerar och varför. I din nominering behöver vi därför att du anger:

• Vem du nominerar (namn, titel och bolag)
  • Hur länge kandidaten arbetat i försäkringsbranschen
  • Kort motivering varför du tycker att kandidaten är Nästa Generations Talang i försäkring
    (se sektionen Vem är pristagaren? för kriterier)
  • Eventuellt annat underlag som kan vara av värde för nomineringen
  • Kontaktuppgifter till kandidaten (e-post och telefonnummer)
  • Kontaktuppgifter till dig som nominerar

Skicka till:

Skicka er nominering via e-post till stefan.parsson@forsakringsforeningen.se.

Nominera senast:

Vi behöver din nominering senast söndagen den 13 november 2022.

Urvalsprocessen

Pristagaren utses av Svenska Försäkringsföreningens styrelse och urval sker bland annat genom intervjuer.
Se föreningens styrelse här: http://forsakringsforeningen.se/om-oss.

Prisutdelningen

Priset delas ut i samband med Svenska Försäkringsföreningens medlemsevent under våren 2023.