Resestipendium Amsterdam 2019

Anmälan är stängd.

Följ med SFF på en studieresa till ett av världens största insurtech centrum – Amsterdam. En unik möjlighet!

I december genomför SFF ännu en av våra populära, stipendiefinansierade studieresor som då går till Amsterdam. Med lång historia som starkt finansiellt centrum har Amsterdam mycket att erbjuda den som är intresserad av hur det globala finansiella systemet hänger ihop med försäkringssystemet och deras satsning på nya digitala lösningar.

Vad får jag som deltagare?

Under tre dagar får du som deltagare en unik inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och fintech. Du tar del av nya arbetssätt och aktuella frågor för den holländska försäkringsbranschen genom en mängd studiebesök på försäkringsbolag och nya aktörer. Vi kommer fokusera på olika digitala satsningar. Vi kommer även att besöka andra finansiella aktörer och ta del av Amsterdams kultur med spännande aktiviteter.

Efter Svenska Försäkringsföreningens studieresa till Amsterdam har du en ökad kunskap om beslutsvägar på internationell nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Stipendiet innefattar

• Flygresa t o r Stockholm Arlanda – Amsterdam
  • Två nätter på 4-stjärnigt hotell
  • Studiebesök
  • Spännande evenemang
  • Middagar

Efter studieresan

Tillsammans med övriga stipendiater och Nordisk Försäkringstidsskrifts Sverigeredaktör, Carl-Henrik Knutsson, kommer du också att skriva en kortare artikel om studieresan som publiceras på nft.nu och bidra till en podcast om resan.

Vem kan ansöka?

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och ett genuint engagemang i försäkringsbranschens utmaningar. Vi tror också att du är intresserad av att bygga nätverk och knyta nya kontakter. SFF strävar efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i gruppen och stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. Det är därför extra viktigt att du tydligt motiverar varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Hur ansöker jag?

Skicka din intresseansökan genom att fylla i formuläret nedan. Du måste vara inloggad för att komma åt ansökningsformuläret. I ansökan bifogar du antingen länken till din LinkedIn-profil eller ditt CV.

Stefan Pärsson

VD, Svenska Försäkringsföreningen