Resestipendium London 2019

Följ med SFF på en studieresa till ett av världens största finansiella centrum – London. En unik möjlighet!

SFF genomför ännu en av våra populära, stipendiefinansierade studieresor som i maj går till London. Med lång historia som starkt finansiellt centrum har London mycket att erbjuda den som är intresserad av hur det globala finansiella systemet hänger ihop med försäkringssystemet och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Vad får jag som deltagare?

Under tre dagar får du som deltagare en unik inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor för den engelska försäkringsbranschen genom en mängd studiebesök på försäkringsbolag och finansiella institut. Vi kommer också titta på konsekvenser av en eventuell Brexit. Vi kommer även att besöka andra finansiella institutioner samt ta del av Londons kultur med spännande aktiviteter.

Efter Svenska Försäkringsföreningens studieresa till London har du en ökad kunskap om beslutsvägar på internationell nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Stipendiet innefattar

• Flygresor t.o.r. Stockholm Arlanda – London
  • Två nätter på 4-stjärnigt hotell
  • Studiebesök
  • Spännande evenemang och aktiviteter
  • Middagar

Efter studieresan

Tillsammans med övriga stipendiater och Nordisk Försäkringstidsskrifts Sverigeredaktör, Carl-Henrik Knutsson, kommer du också att skriva en kortare artikel om studieresan som publiceras på nft.nu samt medverka i ett avsnitt av SFF-poddens, där ni får berätta om studieresan.

Vem kan ansöka?

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och ett genuint engagemang i försäkringsbranschens utmaningar. Vi tror också att du är intresserad av att bygga nätverk och knyta nya kontakter. SFF strävar efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i gruppen och stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. Det är därför extra viktigt att du tydligt motiverar varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Hur ansöker jag?

Skicka din intresseansökan genom att fylla i formuläret nedan. Du måste vara inloggad för att komma åt ansökningsformuläret. I ansökan bifogar du antingen länken till din LinkedIn-profil eller ditt CV.

Fler möjligheter att studera den internationella försäkringsmarknaden genom SFF

Vi vill erbjuda fler försäkringsanställda möjligheten att studera den internationella försäkringsmarknaden och skapa nya kontakter och nätverk både i Sverige och i världen.

Internationell nätverksresa – Zürich

21–23 maj 2019

Studieresan finansieras inte av stipendier.

Läs mer om resan här >>

Stefan Pärsson