Framtidsspaning

Framtidsplaneten - trendspaningar och nytänk i ett universum av möjligheter

Inga kristallkulor eller tidsmaskiner i världen kan snabbspola oss in i den spännande framtiden. Lika lite som det finns något facit om vad som kommer att hända där. Men - vi kan vara nyfikna, öppensinnade och spana efter ledtrådarna till​ de nya mönstren och växande trenderna. Pussla ihop en överblick och leta rimliga scenarion.

Vilka blir de nya globala vanorna och närodlade livsmönstren när apparna styr, bilarna kör själv och insekter ingår i basfödan? Hur kan kreativitet och adaptivt tänkande växla ut goda beteenden och en hållbar planet bland nya innovationer, vakuumtåg och digitaliseringens alla sprudlande affärsmodeller?

Framtidsplaneten – är en inspirerande föreläsning där trendspanaren och inspiratören Johnny Sundin från Tankefabriken tar oss med på en tankeväckande resa in i våra framtida liv. Mönsterjakt, spaningar och innovationer från det spännande gränslandet mellan framtid och nutid. Mellan analogt och virtuellt. Mellan nanoteknik och astronomiska perspektiv.

Johnny Sundin – är trendspanaren och entreprenören med bakgrund inom media, mötesbransch, kommunikation, utbildning och inspirerande föreläsningar över hela världen. En inspirerande estradör som skapar både skratt och insikt med sin personliga presentationsteknik och visuella retorik.