Internationell nätverksresa – Zürich

Följ med SFF på en resa till ett av världens största finansiella centrum!

Fullsatt! Har du några önskemål kring resmål så kontakta Annika Lindqvist enligt nedan.

Helt nytt för 2019 är denna fantastiska möjlighet att skapa nya kontakter och nätverk både hemma i Sverige och ute i Europa. I maj anordnar SFF en nätverksresa till vackra Zürich. Med lång historia som starkt finansiellt centrum i Europa har Zürich mycket att erbjuda den som är intresserad av hur försäkringssystemet ser ut i Europa och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Innehåll

Under tre dagar får du som deltagare en inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor för den europeiska försäkringsbranschen genom en mängd studiebesök på försäkringsbolag och banker. Det blir främst fokus på återförsäkring och skadeförsäkring. Vi kommer även att besöka andra finansiella institutioner samt ta del av Zürichs kultur med spännande aktiviteter.

Resans syfte

Målsättningen med resan är att du ska få en ökad kunskap om beslutsvägar på europeisk nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen i Europa. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Praktisk information

Kostnad

9 900 kr exkl moms, flyg och hotellkostnader.

Detta ingår:

• Nätverksträffar
  • Studiebesök
  • Kulturellt evenemang
  • Luncher och middagar

Flyg och hotell

Flyg och hotell står deltagaren för. Vi har reserverade platser på flyg t.o.r. samt förvalt hotell för den som önskar. Kostnaderna för dessa står deltagaren för. Kontakta oss vid bokningen om du önskar ta del av dessa.

När genomförs resan?

21–23 maj 2019

OBS. Begränsat antal platser!

Annika Lindqvist

annika.lindqvist@forsakringsforeningen.se