Nyckeln till framtiden

Den nya tekniken och innovationerna dyker upp i högre takt och för att ligga i framkant i framtiden måste vi hänga med. Samtidigt består våra organisationer av ovärderliga människor med mänskliga behov och olika förmågor att anpassa sig. Hur löser vi detta möte? Med en bakgrund som civilingenjör och mångårig teknikreporter, och med en djup kunskap om innovation, visar Mats Lewan hur teknik, digitalisering och AI förändrar förutsättningarna för allt – för företag, individer och samhälle. Men framförallt fokuserar Mats på människans roll och på konsekvenserna i våra yrkesliv och privatliv;

• vilka nya affärsmodeller som krävs
• hur organisationer måste anpassas för digitala arbetssätt
• hur individer kan välja rätt väg i en tid av stark förändring
• om nationalstaten överlever i en digitaliserad värld eller ersätts av något annat.

Med konkreta exempel från olika branscher ger Mats en tydlig bild av hur verksamheter förändras, både inom privat och offentlig sektor.

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen. Genom våra frukost- och kvällsföreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!

Om föreläsaren

Mats Lewan

Mats Lewan är civilingenjör, futurist, forskningsanalytiker och författare. Genom stor inspiration och kunskap ger Mats förståelsen som behövs för att hitta rätt balans mellan människa, teknik och innovation. Mats är tidigare reporter på CBS Cnet News, San Francisco.