Korruption – vad är det och hur kan det motverkas?

En presentation av Nationella Anti-korruptionsgruppens arbete mot korruption

Nationella Anti-korruptionsgruppen har arbetat med att utreda korruption sedan 2012. Föreläsningen kommer att handla om Nationella Anti-korruptionsgruppen och de erfarenheter som dragits av olika ärenden som genomförts. Hur kunde eventuell korruption ha förebyggts? Under föreläsningen kommer det även bland annat ges exempel på vilka regelverk som finns nationellt och internationellt.

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen. Genom våra frukost- och kvällsföreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!

Om föreläsaren

Staffan Nyström

Utredare, Nationella Anti-korruptionsgruppen

Staffan Nyström arbetar på Nationella Anti-korruptionsgruppen vid Nationella operativa avdelningen inom Polisen. Staffan har arbetat mot ekonomisk brottslighet under cirka  20 år på Skatteverket och Polisen. Staffan har även arbetat på Finansinspektionen med i huvudsak betaltjänst- och penningtvättsfrågor.