Ett seminarium för dig som arbetar med gruppförsäkring – jurist, produktansvarig, försäkringsförmedlare, kundtjänstansvarig eller anställd på marknads- och kommunikationsavdelningen samt beställare. Seminariet lyfter utmaningar och frågeställningar inom gruppförsäkring och får dem belysta ur olika vinklar. Under seminariet ges utrymme för frågor och diskussioner.
Stefan Pärsson, VD, Svenska Försäkringsföreningen
Cajsa Eylis, Försäkringsförmedlare, Max Matthiessen
Hur planerar Sweco som arbetsgivare när de planerar inför en förändring av leverantör kring sina gruppförsäkringsprodukter? Vad ska man tänka på kring upphandling? Hur viktigt är pris kontra produktegenskaper och service?
Viktoria Gårdö, Pension & Försäkringsspecialist, Sweco Sverige AB
Hur går det att göra upphandlingssituationen mer hållbar för alla parter – är det en kunskapsfråga? Med en nyligen framtagen handbok vill Bliwa sprida kunskap till fackförbund om gruppförsäkring. Samlade lärdomar och tankar kring bland annat innehåll, premier, förutsättningar och regelverk.
Malin West, Kundansvarig, och Andreas Gustafsson, Senior underwriter, Bliwa Livförsäkring
Vad ska man tänka på kring upphandlingen? Hur planerar förmedlarbolagen när de får en förfrågan? Hur viktigt är pris kontra produktegenskaper och service samt vilka är de vanligaste frågorna från beställaren?
Henrik Magnusson, Rådgivare Gruppförsäkring/Affinity, Söderberg & Partners
Ser man någon påverkan på produktutveckling efter de allt lägre sjuktalen? Vilka utmaningar ser man framöver?
Kristina Hagström, Risk & Hälsostrateg, Skandia Liv
Göran Engström, , Chef Livförsäkring, Nordeuropa Försäkring AB
Varje år får Konsumenternas försäkringsbyrå in frågeställningar och problem från konsumenter som gällande gruppförsäkringar. Vilka erfarenheter har de av gruppförsäkring och vilka är de vanligaste frågeställningarna?
Karolina Reinholdsson, jurist, Konsumenternas försäkringsbyrå
Vad innebär digital transformation, på riktigt? Generationsklyftan kring teknik är bred samtidigt som omvärlden går allt snabbare. Hur har konsumenterna påverkat branscher, med sina krav på enkelhet och smidiga lösningar? Hur ska traditionella bolag lyckas leverera lösningar som uppfyller deras förväntningar och vad ser vi för trender framöver?
Johan Skugge, Konsult Digital Transformation, Prime & United Minds
Försäkringsförmedlare, Max Matthiessen
VD, Svenska Försäkringsföreningen
Projektledare, Svenska Försäkringsföreningen
annika.lindqvist@forsakringsforeningen.se
08-522 789 97