Kontinuitetshantering är relevant ur flera intressenters perspektiv. Såväl för ägare som för kunder och tillsynsmyndigheten är en väl fungerande kontinuitetshantering en viktig del av företagets verksamhet.
Kursen riktar sig till dig som arbetar i lednings-, centrala eller operativa funktioner i finansiella företag, och därmed ansvarar för, eller arbetar med, hela eller delar av bolagets kontinuitetshantering – och såklart även till dig som är intresserad av att lära dig mer om kontinuitetshanteringen i finansiell verksamhet.
Vi inleder med en genomgång av de krav och önskemål som olika kategorier av intressenter kan ha på företagets kontinuitetshantering och berör i samband med det även relevanta styrdokument och lämpliga sätt att göra en nulägesanalys.
Därefter tar vi oss systematiskt igenom de tre huvudbeståndsdelarna i företagets kontinuitetshantering – Analys, Planering och Test.
Senior Consultant & Business Development, Periculo AB
Bengt har en omfattande praktisk erfarenhet från både operativa och ledande befattningar i olika typer av finansiella företag, och verkar numera som senior konsult inom regelefterlevnad, risk-hantering, intern styrning & kontroll projektledning.
Projektledare
anders.manell@forsakringsforeningen.se
08-522 789 98