Internationell nätverksresa med försäkringsengelska i London

En unik möjlighet att studera försäkringsbranschen i ett av världens största finansiella centrum och samtidigt utveckla din försäkringsengelska

I maj anordnar Svenska Försäkringsföreningen sin andra nätverksresa som nu går till uppmärksammade finanscentrat London. Nytt för i år är att resan även inkluderar undervisning i försäkringsengelska på plats i London.

Med lång historia som starkt finansiellt centrum har London mycket att erbjuda den som är intresserad av hur det globala finansiella systemet hänger ihop med försäkringssystemet och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Denna resa är inte stipendiefinasierad.

Resans innehåll

Resan har kombinerat studiebesök hos flera studiebesök hos viktiga aktörer på den brittiska försäkrings- och finansmarknaden med undervisning i försäkringsengelska av vår samarbetspartner The London School of English. Skolan har fått högsta betyg av The British Council inspection och ger många kurser i just försäkringsengelska.

Du får också en unik inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella utmaningar för den brittiska försäkringsbranschen genom en mängd studiebesök på försäkringsbolag och finansiella institut. Under studiebesöken kommer också  konsekvenser av en eventuell Brexit att lyftas.

Program

Förmiddagarna kommer att bestå av språkundervisning där ni lär er grundtermerna inom försäkringsområdet. På eftermiddagarna ger ni er ut på studiebesök där möjligheten även finns att träna på försäkringsengelskan genom frågor och nätverkande med lokala branschkollegor. Kvällarna bjuder på Londons kultur med spännande aktiviteter och middag.

Varför ska du åka på studieresa med Svenska Försäkringsföreningen?

Du får en ökad kunskap om beslutsvägar på europeisk nivå och kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen i Europa. Dessutom kommer du att förbättra din professionella engelska och få en ökad trygghet att kommunicera på engelska i yrkessammanhang. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Svenska Försäkringsföreningen arrangerar årligen flera studieresor, vilka är mycket uppskattade. Vi har ett gott samarbete med Londons aktörer och erbjuder relevanta studiebesök med hög standard.

Vem kan följa med?

Resan riktar sig både till dig som arbetar med liv-, skadeförsäkring och pension och som både bättre vill och behöver förstå den internationella försäkrings- och finansmarknaden och använda de vanligaste engelska försäkringstermerna. Då deltagarna kommer från olika områden inom försäkringsbranschen kan alla bidra med sin egen erfarenhet, vilket bäddar för ett intressant utbyte.

Denna studieresa inte är stipendiefinasierar. Kostnaden är 17 900 kr exkl. moms. Se stycket Detta ingår i kostnaden för fler detaljer. Observera att resan har ett begränsat antal platser och anmälan stängs när resan är fullbokad.

Detta ingår i kostnaden

• 3 nätter i enkelrum på kursboende
  • Transfer till och från Heathrow flygplats
  • Studiebesök
  • Språkundervisning i försäkringsengelska, 3 halvdagar
  • Nätverksträffar
  • Frukost och lunch

Observera att flygresor och middagar inte ingår i resans kostnad.

Om The London School of English

The London School of English grundades 1912 i London och är i dag Storbritanniens ledande skola för undervisning i det engelska språket för vuxna. Skolan har fått högsta betyg av The British Council Inspection och har sedan starten drivit sin verksamhet utifrån tre kärnvärden:

• Expertis
  • Kundens upplevelse
  • Tydliga resultat

The London School of English erbjuder flertalet språkinriktningar på professionell nivå, som bland annat försäkringsengelska.

Annika Lindqvist

Projektledare, Svenska Försäkringsföreningen