SFF Event Online: Vad är ett kunddrivet värdeerbjudande?

Hur en organisation kan ta kundperspektivet till nya höjder

Obs! Eventet genomförs online.

Med ökande konkurrens och kundens stärkta konsumentmakt står försäkringsbranschen inför ett paradigmskifte. Förmågan att sätta kunden i centrum i sin affärsutvecklingen kommer vara nödvändigt för ett företags framtida konkurrenskraft och överlevnad.

Ta del av en resa SEB gjort kross flera affärsenheter för att landa i ett gemensamt kunddrivet värdeerbjudande till sina företagskunder. Få en inblick i bland annat:

• Hur ett strategiskt kundcentrerat arbetssätt hjälper en organisation i att välja riktning i sin affärsutveckling
  • Hur kund- (CX) och medarbetar- (EX) perspektivet överbryggar silos i en stor organisation
  • Skiftet från ett produktfokus till en helhetslösning utifrån kundernas och medarbetarnas vardag

Med konkreta exempel, situationer och dilemman delar Johan och Anton med sig av sina erfarenheter från de tre år som de arbetat med att ta fram och aktivera ett kunddrivet erbjudande.

Praktisk information

Eventet direktsänds online på utsatt tid och erbjuder möjlighet till interaktion och live-chatt.

Föreläsarna

Johan Berg

Segment (Large SMEs) & Sustainability Manager Corporate Market på SEB

Johan har en bas som managementkonsult och efter att ha jobbat som rådgivare till SEBs vice VD har han arbetat ett flertal år med att driva den strategiska utvecklingen för SME segmentet inom SEB. Idag ansvarar Johan, utöver sitt segmentsansvar,  för SEBs finansierings- och hållbarhetssatsning inom segmentet.

Anton Breman

Acting Co-Head Customer Experience Design, SEB

Med en bred bakgrund inom behovsdriven utveckling har Anton stor erfarenhet, både från privat och offentlig verksamhet i att leda ett kunddrivet arbetssätt som genomsyrar en organisation vägen från strategi till utförande. Anton har under 2019 varit en del av Svenska Försäkringsföreningens styrelse efter att ha blivit utnämnd till föreningens utnämnelse Talang i försäkringsbranschen 2018.

Om SFF Event

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen. Genom våra frukost- och kvällsföreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!