Vi har bytt kundsystem. Om du upplever problem med att logga in eller anmäla dig till någon utbildning, vänligen e-mejla oss på info@forsakringsforeningen.se så hjälper vi dig!

×

Online: Aktuellt från Liv- och pensionsbranschen

Pandemins effekter med distansarbete och hur det påverkar kundmötet

 

Vårens pensionsseminarium har ersatts av detta frukostwebinarium och det ordinarie Pensionsseminariet är flyttat till den 20 oktober 2021.

Svenska Försäkringsföreningen bjuder in till ett frukostwebinarium om aktuella frågeställningar inom liv- och pensionsförsäkring. Vi kommer att diskutera vilka lärdomar vi gjort 2020 och hur branschen kommer att agera framöver. Hur har distansarbete påverkat branschen? Vilka krav ställs gällande rådgivning och hur säkerställer man detta vid kundmöten på distans? Många frågor som denna morgon kan skapa diskussioner kring.  

Välkommen till en oberoende digital mötesplats för att skapa nätverk inom branschen och ta del av kunnigt yrkeskunnande kring pensioner och sparande.

Målgrupp​

Seminariet vänder sig främst till dig som jobbar som produktspecialist, produktägare, aktuarie, försäljningschef, kapitalförvaltare, specialist, rådgivare, förmedlare eller i övrigt har ett intresse i detta ämne.    

Praktisk information – onlineseminarium

Detta seminarium genomförs online, med direktsändning på utsatt tid. Möjlighet till att ställa frågor via chatt eller live kommer att ges.
 

Program

08.30-09.10 | För- och nackdelar med distansarbete och hur blir det sen?

Många börjar närma sig ett helt år med distansarbete. Hur har det påverkat medarbetarna? Hur påverkar hemmaarbetet vårt mående, engagemang och vår prestation? Kommer distansarbete att vara en attraktiv förmån och kommer kontoren att gapa timma? Eller vad kan vi egentligen förvänta oss av morgondagens arbetsplats?

Emma Forsgren, VD, Doings, en del av House of Impact AB
 

09.10-09.20 | Frågor och diskussion
 

09.20-09.50 | Utmaningar med rådgivning vid kundmöten på distans

Branschen om kundmöten och rådgivning på distans. Hur genomför man ett bra kundmöte på distans som efterlever regelverken kring rådgivning? Vad är det för skillnad mellan privat rådgivning och företagsrådgivning? Många arbetar hemifrån men kundmöten genomförs i lika stor utsträckning med utmaningar men också nya möjligheter. Tror vi att kundmöten kommer att genomföras på distans även framöver eller efterfrågar kunden möten på plats?

Linda Hellström, Chefsjurist, Handelsbanken Liv
 

09.50 - c:a 10.10 | Avslutande frågor och diskussion
 


Moderator

 

 

Katarina Wiberg

Account Manager, SPP 

 

 

 


 

Har du frågor? Kontakta mig.


Annika Lindqvist

Projektledare, Svenska Försäkringsföreningen

annika.lindqvist@forsakringsforeningen.se
08-522 789 97