Vi har bytt kundsystem. Om du upplever problem med att logga in eller anmäla dig till någon utbildning, vänligen e-mejla oss på info@forsakringsforeningen.se så hjälper vi dig!

Program för nästa generation i försäkringsbranschen

Ligg steget före – bli del av ett unikt program för dig som är ny i försäkringsbranschen

För att möta efterfrågan av både utveckling och nätverkande i försäkringsbranschen startar Svenska Försäkringsföreningen en ny omgång av det populära programmet för nästa generations medarbetare med tre träffar.

Programmet ger dig som deltagare utbildning, inspiration och verktyg för din fortsatta utveckling i försäkringsbranschen. Du får möjligheten att bygga ditt professionella nätverk och ett forum för diskussion kring aktuella frågeställningar med erfarna och inspirerande föreläsare. Programmet bidrar även till viktig kompetensutveckling genom generöst med tid för erfarenhetsutbyte med de övriga deltagarna.

En dynamisk mötesplats för kompetensutveckling

Målet är att skapa en dynamisk mötesplats med erfarenhetsutbyte och diskussioner för kompetensutveckling samt att skapa kontaktytor, som lever över tid.

Innehåll

• Försäkringsbranschen i framtiden.
  • Möjligheter och utmaningar i den digitala utvecklingen
  • Praktiska verktyg för att utvecklas i din roll
  • Såhär ser försäkringsbranschen ut: Produkter, roller och skillnader mellan skadeförsäkring och livförsäkring/pension
  • Bygg företagets och ditt varumärke
  • Trendspaning och omvärldsbevakning

För vem är programmet?

Du är relativt ny i försäkringsbranschen men för att du ska få bästa behållning av programmet tror vi att du ändå har arbetat något år i branschen och vill fortsätta att satsa ytterligare på din utveckling i branschen.

Vad du får som deltagare

• Nya kontaktytor i branschen
  • Inspiration och idéer för den fortsatta utvecklingen
  • Erfarenhetsutbyte med andra
  • Möjlighet att påverka innehållet för maximal nytta
  • Kompetensutveckling

Tillval: Studieresa med internationell utblick

Ta möjligheten att avsluta med en internationell studieresa

Under studieresan får du bekanta dig med den internationella försäkringsmarknaden och dess utmaningar samtidigt som du utvecklar din försäkringsengelska. Du knyter dessutom värdefulla, internationella kontakter och kan nätverka med internationella branschkollegor. Resmålet är preliminärt London (vi följer noga utvecklingen i omvärlden och pandemin). Mer information vid nätverksstart.

Studieresan är ett tillval och deltagandet sker till självkostnadspris.

Programmet har begränsat antal platser. Anmälan är bindande.

Malin Biro

Kommunikatör & projektledare av kursen