Resestipendium Dublin 2023

Följ med på studieresa till Dublin – en unik möjlighet genom Svenska Försäkringsföreningen!

I mars 2023 genomför Svenska Försäkringsföreningen ännu en av våra populära, stipendiefinansierade studieresor som i mars går till Dublin. Dublin är sedan flera år ett säte för EU:s myndighet, Eurofound. Dublin ligger på många sätt i framkant när det gäller ny teknik och nya arbetssätt.

Under tre dagar får du som deltagare en unik inblick i det invecklade systemet av försäkringar, som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor med fokus på att arbeta förebyggande inom person- och sjukförsäkringsområdet. Vi kommer även att besöka andra institutioner samt ta del av Dublins kultur med spännande aktiviteter.

Efter studieresan

Efter studieresan har du en ökad kunskap om arbetsmiljöarbete på internationell nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Tillsammans med den andra stipendiaterna och Nordisk Försäkringstidskrifts Sverige-redaktör, Carl-Henrik Knutsson, kommer du också att skriva en kortare artikel om studieresan som publiceras på Nordisk Försäkringstidskrifts webbplats nft.nu.

Stipendiet innefattar

• Flygresa t o r Stockholm Arlanda – Dublin
  • Tre nätter på 4-stjärnigt hotell
  • Studiebesök
  • Evenemang
  • Middagar

Vem kan ansöka?

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och ett genuint engagemang i försäkringsområdet och att arbeta förebyggande inom person- och sjukförsäkringsområdet. Du är också intresserad av att bygga nätverk och knyta nya kontakter. För resan strävar vi efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i gruppen och stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. Det är därför extra viktigt att du tydligt motiverar varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Så här ansöker du:

Mejla din stipendieansökan senast den 4 december till Stefan Pärsson på stefan.parsson@forsakringsforeningen.se.

I ansökan anger du:

• Namn, titel och arbetsgivare
  • En kort motivering varför resan skulle vara värdefull för dig.
  • Bifoga en länk till din Linkedin-profil eller bifoga ditt CV.

Vi ser fram emot din ansökan!

Har du frågor? Kontakta oss.

2023-03-20 - 2023-03-23

Antal platser