SFF Event: Hållbarhet i nytt ljus

- Vi belyser hållbarheten på ett nytt sätt, som formar vår framtid

Kom och adventsfika med oss på årets sista Event - Hållbarhet i nytt ljus och passa på att nätverka med branschkollegor!

Ingen kan ha missat årets dystra nyheter om den tilltagande klimatkrisen. Torka, bränder, översvämningar och förlust av biologisk mångfald. Men trots de utmaningar världen står inför ser vi samtidigt allt fler initiativ för att adressera hållbarhetsfrågan. För hållbarhet handlar inte om trendig retorik – utan är vår livlina mitt i klimatkrisen. I detta föredrag kommer vi att belysa hållbarheten på ett nytt sätt och utforska de olika aspekterna som formar vår framtid på en planet i förändring.

Innehåll

• Vilka politiska beslut ser vi och hur påverkar det olika aktörer?
  • Vilka tekniska framsteg och landvinningar leder oss framåt?
  • Vilken blir företagens roll i den gröna omställningen?
  • Hur förändras människors konsumtionsmönster kopplat till hållbarhet?

08.00-08:30 | Kaffe och smörgås (för deltagare på plats)

08:30- ca.10.00 | Föreläsningen - Hållbarhet i nytt ljus med Peter Siljerud

Praktisk information

Du kan välja att delta digitalt eller på plats i Stockholm under seminariet. Detta väljer du i anmälan. Lokal för deltagande på plats är:

Westmanska Palatset
Holländargatan 17

Om föreläsaren

Peter Siljerud

Trendspanare och framtidsforskare, Futurewise

Peter Siljerud har i snart 20 år arbetat som trendspanare och framtidsforskare. Han är en erfaren och internationellt uppskattad föredragshållare som har inspirerat mer än 50 000 personer under åren.

Om SFF Event

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen. Genom våra frukost- och kvällsföreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!