SFF Event Sverige och Finland

- En delad historia, olika lösningar och en gemensam framtid

Ett spännande samarbete mellan Svenska och Finska Försäkringsföreningen kring säkerhetsfrågor och samarbete.

Under evenemanget kommer vi att jämföra de faktorer som har påverkat Finlands och Sveriges säkerhet och säkerhetstänkande samt de lösningar som har hittats på utmaningarna.

Vi kommer också att titta på en framtid där Finland och Sverige återigen kommer att möta de flesta risker och faror tillsammans, både som vänner och allierade i Nato.

Om föreläsarna

Juha-Antero Puistola

Samordnare för internationellt samarbete vid Försvarsmaktens forskningsinstitut i Finland. Puistola har omfattande erfarenhet inom Finlands försvarsmakt, särskilt inom strategi, säkerhetspolitik, internationellt samarbete och framtidsbedömning. Han har också författat flera referensböcker om säkerhet.

Tomas Ries

Docent, Universitetslektor (biträdande professor i USA) i säkerhetspolitik och strategi vid Försvarshögskolan i Stockholm, Sverige. Professionellt fokus: Dr. Ries har arbetat med säkerhetspolitik sedan 1979 och har blivit känd bland annat som internationellt uppmärksammad forskare och debattör.

Om SFF Event

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen. Genom våra frukost- och kvällsföreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!

Vill du veta mer? Kontakta mig.

Stina Wärn

stina.warn@forsakringsforeningen.se