Juridikseminariet

Mötesplatsen för dig som arbetar med regelefterlevnad och lagstiftning inom försäkringsbranschen

Juridikseminariet har passerat 10 år som mötesplats. Du kan i år välja mellan att delta på plats eller distans. Juridikseminariet är mötesplatsen för dig som arbetar med regelverk och compliance inom försäkringsbranschen och myndigheter med inriktning på försäkringsjuridik. Under en hel dag går vi igenom uppdateringar inom regelverk och utmaningarna som krishanteringar kring covid-19 har inneburit för branschen 2020.

Praktisk information

Du kan välja att delta digitalt eller på plats i Stockholm under seminariet. Detta väljer du i anmälan. Lokal för deltagande på plats är:

Westmanska Palatset
Holländargatan 17

Program kommer inom kort

Moderator

Johan Lundström

Chefsjurist, Svensk Försäkring

Johan arbetar med försäkrings- och tjänstepensionsföretagens regelverk alltsedan 1996; med bakgrund som assessor i Svea hovrätt och efter en tid vid Finansinspektionen började han det året med lagstiftningsarbete på Finansdepartementets försäkringsenhet. Johan stannade på departementet som enhetschef fram till 2007 då han anställdes på branschorganisationen Svensk Försäkring som chefsjurist.

Annika Lindqvist

annika.lindqvist@forsakringsforeningen.se