Program för nästa generation i försäkringsbranschen

Ligg steget före – bli del av ett unikt program för dig som är ny i försäkringsbranschen

För att möta efterfrågan av både utveckling och nätverkande i försäkringsbranschen startar Svenska Försäkringsföreningen ett nytt program för nästa generations medarbetare med fyra träffar under 2020.

Träffarna ger dig som deltagare utbildning, inspiration och verktyg för din fortsatta utveckling i försäkringsbranschen. Du får möjligheten att bygga ditt professionella nätverk och ett forum för diskussion kring aktuella frågeställningar med erfarna och inspirerande föreläsare. Programmet bidrar även till viktig kompetensutveckling genom generöst med tid för erfarenhetsutbyte med de övriga deltagarna.

En dynamisk mötesplats för kompetensutveckling

Målet är att skapa en dynamisk mötesplats med erfarenhetsutbyte och diskussioner för kompetensutveckling samt att skapa kontaktytor, som lever över tid.

>> Innehåll

• Försäkringsbranschen i framtiden – möjligheter och utmaningar i den digitala utvecklingen
  • Praktiska verktyg för att utvecklas
  • Såhär ser försäkringsbranschen ut: Produkter, roller och skillnader mellan skadeförsäkrings och liv/pension
  • Bygg företagets och ditt varumärke
  • Trendspaning och omvärldsbevakning

>> För vem är nätverket?

Nätverket vänder sig till dig som är relativt ny i försäkringsbranschen. För bästa behållning av nätverket tror vi att du har arbetat några år i försäkringsbranschen och vill fortsätta att satsa ytterligare på din utveckling i branschen.

>> Vad du får som deltagare

• Nya kontaktytor i branschen
  • Inspiration för den fortsatta utvecklingen
  • Erfarenhetsutbyte med andra
  • Möjlighet att påverka innehållet för maximal nytta
  • Kompetensutveckling

>> Tillval: Studieresa till London 2020

Ta möjligheten att avsluta med en internationell studieresa till London

Under studieresan får du bekanta dig med den internationella försäkringsmarknaden och dess utmaningar samtidigt som du utveckla din försäkringsengelska. Du knyter dessutom värdefulla, internationella kontakter och nätverkar med branschkollegor både från Sverige och i London.

Studieresan är ett tillval och deltagandet sker till självkostnadspris.

>> Anmälan

Programmet har begränsat antal platser. Anmälan är bindande.

>> Nätverksledare

Stefan Pärsson

VD, Svenska Försäkringsföreningen

Stefan har haft många uppdrag inom försäkringsbranschen där han bland annat haft uppdrag som HR-chef och VD-uppdrag. Stefan har omfattande praktisk erfarenhet från branscher som präglas av många kundrelationer.

Har du frågor eller funderingar?

Kontakta mig på stefan.parsson@forsakringsforeningen.se