Utmärkelser

Svenska Försäkringsföreningens delar sedan 1965 årligen ut utmärkelser med syftet att lyfta
förebilder i försäkringsbranschen och uppmärksamma branschen som en attraktiv och spännande arbetsgivare.
Utmärkelserna är Årets Pris, Nästa Generations Talang och Årets Inspiratör.

Nästa Generations Talang

Med utmärkelsen vill föreningen lyfta personer som relativt nyligen kommit in i försäkringsbranschen och som på sin relativt korta tid bidragit till utveckling i sina organisationer. Pristagaren har också potentialen att fortsätta utvecklas och vara en inspirerande förebild.

Pristagare Nästa Generations Talang 2022

Viktoria Elmlund

Financial Lines Underwriter, AIG

Christoffer Magnusson

Personskaderådgivare, If Skadeförsäkring

Mer om pristagarna

Nomineringsförfarande

Nästa Generations Talang syftar till att uppmärksamma personer som kommit in i försäkringsbranschen relativt nyligen och bidragit till förändringar eller förbättringar i sina organisationer, och som har potential att fortsätta utvecklas och vara goda förebilder.

Tidigare pristagare

Nästa Generations Talang har delats ut sedan 2009 för att uppmärksamma unga och nya branschkollegor som är goda förebilder. Här kan du se vilka som tilldelats priset tidigare.

Årets Inspiratör i försäkring

Årets Inspiratör i försäkring är Svenska Försäkringsföreningens senaste utmärkelse. Priset tilldelas den person som med ett målinriktat arbete under längre tid gjort avtryck i sin organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten.

Nomineringsförfarande

Årets Inspiratör tilldelas den person som med ett målinriktat arbete under längre tid gjort avtryck i sin organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten.

Pristagare Årets Inspiratör 2022

Annelie André

Verksamhetsutvecklare
Skandia

Mer om pristagaren

Tidigare pristagare

Årets inspiratör har delats sedan 2019 till den person som med ett målinriktat arbete under längre tid gjort avtryck i sin organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten. Här kan du se vilka som tilldelats priset tidigare.

Årets Pris

Sedan 1965 har Svenska Försäkringsföreningen årligen delat ut utmärkelsen till en person, företag eller grupp som på ett nytänkande och inspirerande sätt under flera år fört branschens utveckling framåt.

Pristagare Årets Pris 2019

Andreas Broström
VD och grundare
Paydrive

Mer om pristagaren

Nomineringsförfarande

Årets Pris tilldelas en person, grupp eller organisation som på ett särskilt sätt och under flera år har utmärkt sig inom försäkringsbranschen.

Tidigare pristagare

Årets Pris har sedan 1965 tilldelas en person som på ett särskilt sätt och under flera år utmärkt sig inom branschen. Se vilka som tilldelats priset under alla år.

Alla tidigare pristagare

Svenska Försäkringsföreningen erbjuder kurslitteratur inom försäkringsområdet.
Vi har deponerat äldre försäkringslitteratur hos Stockholms universitetsbibliotek. Genom LIBRIS söksystem hittar du lätt den litteratur som SFF har deponerat där.

Se kurslitteratur här