Vi har bytt kundsystem. Om du upplever problem med att logga in eller anmäla dig till någon utbildning, vänligen e-mejla oss på info@forsakringsforeningen.se så hjälper vi dig!

SFF Event: Post-Corona – hur påverkar det försäkringsbranschen?

När stora förändringar sker uppstår också stora möjligheter. Just nu finns en större förändringsacceptans hos både medarbetare och kunder, så det gäller att ta vara på denna oväntade möjlighet. Världen efter pandemin kommer att se helt annorlunda ut. Det kommer att behövas andra tillvägagångssätt, andra erbjudanden och nya sätt att möta marknaden. Att inte göra någonting är egentligen att röra sig bakåt, eftersom alla andra fortsätter framåt.

Innehåll

• Vi studerar hur kunders preferenser förändras. Vilka nya trender håller på att formas? Hur man kan möta världen med nya, fräscha idéer?
  • Vi analyserar hur försäkringsbranschen kan påverkas när vi närmar oss den nya världen, post-Corona.
  • Vi avslutar med tankar om hur innovationskraften förändras som en följd av Corona-krisen – och hur man kan öka den.

Om föreläsaren

Peter Siljerud

Trendspanare och framtidsforskare, Futurewise

Peter Siljerud har i snart 20 år arbetat som trendspanare och framtidsforskare. Han är en erfaren och internationellt uppskattad föredragshållare som har inspirerat mer än 50 000 personer under åren.

Om SFF Event

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen. Genom våra frukost- och kvällsföreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!