Varmt välkommen till en heldag av nätverkande, trendspaning och kompetensuppdatering för dig som arbetar med reseförsäkringar!
Vi blickar ut med panoramavy på sjukdom och olycksfall under resor. Markus Weis, överläkare i intensivvård, besvarar era frågor som: Vilka är de vanligaste sjukdomarna och skadorna under resor? Vad innebär det för resenären att ha med sig sjukdomar och skador "i bagaget" vid avresa, så kallade "pre-ex"? Vilken är den senaste utvecklingen av internationell sjukvård? Vad innebär "Not Fit-to-fly/Fit-to-travel" – och vad gör resenären då? Vilka sjukdomar och skador är vanligast förekommande på flygplan i luften? Vilka är de senaste rönen när det gäller Post-Covid?
Markus Weis, överläkare inom intensivvård
Att upptäcka nya platser berikar många människors liv och många lägger även stort tid på att drömma om och planera inför sitt nästa resmål: nya destinationer eller gamla smultronställen, sol, bad och avslappning, kultur och stadsliv eller naturupplevelser. Drömmarna, upplevelserna och berättelserna är unika och ligger oss varmt om hjärtat. Men turismen har ett pris: De är slitsamma på ekologin, miljön och kulturen. Resestoppet under den tidiga delen av pandemin satte strålkastarljuset på hur turismen påverkar resmålen och allt fler vill minska sin påverkan genom hållbart resande. Men vad betyder "hållbart resande" egentligen och är det möjligt att uppnå?
Per J Andersson, redaktör, Vagabond
De senaste årens globala omvälvande händelser och kriser som bland annat pandemi, inflation och Ukraina-kriget har påverkat resebranschen och förändrat resevanorna. Vilka är de långsiktiga konsekvenserna av utmaningarna? Vilka val kommer framtidens turist att göra och hur kommer detta påverka behovet av försäkringsskydd? Ta del av en spaning in i framtidens resetrender.
Eric Carlsson, Senior Sales Manager, TUI
Vad händer internationellt kring ekonomin och hur kan detta påverka försäkringsbranschen? Vilka är de stora utmaningarna? Ränte- och inflationsförväntningarna framöver.
Talare presenteras inom kort.
De senaste årens utmaningar har väckt en rad frågeställningar för reseförsäkringsområdet. Lyssna på hur bolagen resonerar kring bland annat utmaningarna kring tjänsteresor efter distansarbetets inträde, digitala vårdbesök, utvecklingen av försäkringsprodukter för att möta nya trender och behov.
Medverkande presenteras inom kort.
Om ni är tydliga i era texter förstår era kunder hur era försäkringar gäller och varför ni beslutar som ni gör. Att vara tydliga kan förenkla skaderegleringsprocessen, underlätta dialogen med era kunder, minska antalet frågor till kundtjänst - och i längden skapa ökad affärsnytta. Men vad är det som gör texter lättare eller svårare att läsa? Varför tar inte vissa kunder till sig budskap och information? Vilka är de vanliga fallgroparna vi gör när vi skriver till kunder – och hur går vi vidare? Lyssna på när Språkkonsulterna berättar hur ni kan skapa mervärde för era försäkringskunder och ert företag med tydligare villkor, beslut och andra försäkringstexter!
Karin Dellby, Språkkonsult och vd, Språkkonsulterna
Jurist
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Processansvarig
Svenska försäkringsförmedlares förening (SFM)
VD, Svenska Försäkringsföreningen
stefan.parsson@forsakringsforeningen.se
08-522 789 91