Nu söker vi årets förebilder i försäkringsbranschen - har ni en (eller flera) hos er?

Nominera till Årets Inspiratör i försäkring 2022

Svenska Försäkringsföreningen uppmärksammar inspiratörer och förebilder i försäkringsbranschen genom att dela ut utmärkelser sedan 1965. Med utmärkelserna vill vi dessutom lyfta branschen en attraktiv och spännande arbetsgivare.

Utmärkelsen Årets Inspiratör i försäkring tilldelas den person som, med ett målinriktat arbete och extraordinärt engagemang, gjort avtryck i sin organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten. Pristagaren är också en inspiration för andra, i den egna organisationen och i branschen som helhet.

Har ni en (eller flera) förebilder hos er? Läs då mer om utmärkelsen och hur du nominerar nedan!

Vem är pristagaren?

• Pristagaren har gjort mätbara avtryck i er organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten. Insatsen bör kunna beskrivas på ett konkret sätt i nomineringen.
  • Pristagaren har även bidragit till att engagera och motivera sina kollegor i utvecklingen av er verksamhet
  • Pristagaren visar på innovation, nytänkande, eget driv och stort engagemang inom sitt försäkringsområde
  • Pristagaren är en inspiration för andra, i den egna organisationen men även i försäkringsbranschen som helhet

I priset ingår

• Diplom
  • Plats som adjungerad ledamot i Svenska Försäkringsföreningens styrelse under 2023
  • Internationell studieresa under 2023 arrangerad av Svenska Försäkringsföreningen

Såhär nominerar du

Det ska vara enkelt att nominera en förebild. För att vi ska kunna göra ett urval behöver vi därför lite information från dig, som vem du nominerar och varför. I din nominering behöver vi därför att du anger:

• Vem du nominerar (namn, titel och bolag)
  • Kort motivering varför du tycker att kandidaten är Årets Inspiratör i försäkring
    (se sektionen Vem är pristagaren? för kriterier)
  • Eventuellt annat underlag som kan vara av värde för nomineringen
  • Kontaktuppgifter till kandidaten (e-post och telefonnummer)
  • Kontaktuppgifter till dig som nominerar

Skicka till:

Skicka er nominering via e-post till stefan.parsson@forsakringsforeningen.se.

Nominera senast:

Vi behöver din nominering senast söndagen den 13 november 2022.

Urvalsprocessen

Pristagaren utses av Svenska Försäkringsföreningens styrelse och urval sker bland annat genom intervjuer.
Se föreningens styrelse här: http://forsakringsforeningen.se/om-oss.

Prisutdelningen

Priset delas ut i samband med Svenska Försäkringsföreningens medlemsevent under våren 2023.

Stefan Pärsson

VD, Svenska Försäkringsföreningen