Pristagare Nästa Generations Talang i försäkring 2022

Sedan 2009 delar Svenska Försäkringsföreningen ut utmärkelsen Nästa Generations Talang i försäkring. Med utmärkelsen vill vi lyfta personer som relativt nyligen kommit in i försäkringsbranschen och som på sin relativt korta tid bidragit till utveckling i sina organisationer. Pristagaren har också potentialen att fortsätta utvecklas och vara en inspirerande förebild.

Viktoria Elmlund
Financial Lines Underwriter
AIG

Christoffer Magnusson
Personskaderådgivare
If Skadeförsäkring

”Viktoria har, under sina få år i försäkringsbranschen, skaffat sig djup kompetens inom sitt produktsegment. Hon har under sina år hos AIG tagit ett stort ansvar för att, på både lokal och nordisk nivå, driva utvecklingen framåt inom ett komplext produktområde, i en komplex marknad, inom ett komplicerat kundsegment under en volatil tid. Med sin arbetsglädje, oräddhet och driv, har hon blivit en förebild bland kollegor men även lockat nya talanger till branschen. Hon har även, genom sitt driv och engagemang, tagit en ledande roll i att positivt påverka arbetsglädjen inom organisationen.” ”Christoffer är ambitiös och driven och hans nyfikenhet, hjälpsamhet och intresse för sin omgivning gör att han ständigt leds framåt. Christoffer tar tag i saker, är förändringsbenägen och utmanar ständigt sig själv och sina kollegor till att växa och hitta nya smartare lösningar. Han ser små saker, får idéer och dessa slutar i förbättringar som gör stor skillnad i vardagen. Han bidrar starkt till den digitala utvecklingen samtidigt som han inspirerar sin omgivning med sitt positiva driv och härliga personlighet.”